Preloader

Makaron z soczewicy z serem i warzywami

Ostatnio na Facebooku mogliście przeczytać nieco więcej o makaronach strączkowych, dziś mam dla Was inspiracje na ich wykorzystanie w kuchni. Ich ogromną zaletą jest dość wysoka jak na makaron zawartość białka, dzięki czemu nawet nie dodając żadnego innego źródła tego makroskładnika możemy uzyskać pełnowartościowy posiłek. Idealnie sprawdzą się także w dietach bezmięsnych i bezglutenowych (o ile spożywamy strączki). Przygotowanie też nie zajmuje dużo czasu – makaron gotuje się około 8 minut – w tym czasie można pokroić warzywa, a potem dodać tylko ser czy rybę i oliwę 🙂 Możecie go przygotować na wiele sposobów, dziś prezentuję Wam opcję ekspresową, idealną na lunch w pracy.

PRZEPIS /porcja/

20B/10T/45W

50g makaronu z soczewicy

30g sera brie o obniżonej zawartości tłuszczu (można użyć mozzarelli)

łyżka pesto (lub oliwa)

1/3 kalarepy

sałatka lodowa, rukola

pomidor

seler naciowy

świeży ogórek

sok z cytryny

ulubione przyprawy

Warzywa pokrój, dopraw solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Makaron ugotuj al dente, wg instrukcji na opakowaniu. Odcedź, wymieszaj z pesto lub oliwą. Dodaj do niego warzywa i ser. Dobrze smakuje i na ciepło i na zimno.

Polecane wpisy:
Nie wiem jak Wam, ale jednym z moich smaków dzieciństwa jest zdecydowanie ciasto Murzynek, takie
Tak jak pisałam Wam na Facebooku, moim hitem z wykorzystaniem śliwek jest domowa czekośliwka 🙂
Okres wiosenno - letni zawsze w większym stopniu motywuje nas do zadbania o siebie i

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O nas:

Cześć! Nazywam się Anna Przebinda i zawodowo zajmuję się dietetyką oraz psychologią, naturopatią i medycyną funkcjonalną. Oprócz tego, jem bezglutenowo, ćwiczę siłowo i biegam w górach. Założyłam poradnię żywienia Z widelcem po zdrowie by pomóc innym znaleźć optymalny system żywienia. Działamy od kilkunastu miesięcy i przez ten czas udało nam się pomóc wielu osobom zrealizować ich cele: poprawę zdrowia, zmianę sylwetki, lepsze samopoczucie. Z widelcem po zdrowie to miejsce, w którym stosuje się nowoczesne zasady dietetyki, dalekie od diet 1000 kcal. Wierzymy, że jedzenie może leczyć i istnieje cienka linia pomiędzy „jeść” a „odżywiać” – tę równowagę chcemy pomóc Wam znaleźć. Na blogu znajdziesz artykułu, które – mam nadzieję – pomogą Ci zrozumieć, dlaczego Twoje ciało zachowuje się w taki sposób i co jeść, by pozostać w zdrowiu. A jeśli masz pytania – napisz do nas. Zapraszam!

Najnowsze wpisy:

Kategorie:

Popularne tagi:

Facebook

Archiwum:

Zamieszczane na tym blogu treści służą edukacji. nie mogą być traktowane jako profesjonalna porada lekarska, diagnostyka czy leczenie. każdy problem zdrowotny należy konsultować z lekarzem. autorzy mają na celu przedstawienie rzetelnych i wartościowych informacji, jednak nie biorą odpowiedzialności za sposób ich wykorzystywania.

Newsletter

© 2019 Z WIDELCEM PO ZDROWIE

Realizacja: Daniel Kozina