Preloader

Mrożone tiramisu

Lubicie kawę? Wobec tego na pewno mieliście okazję spróbować jakiejś wersji deseru tiramisu. Dziś mam dla Was całkowicie legalną, zdrową i wysokobiałkową wersję bez cukru! W zasadzie nie wiem, czy powinnam nazywać to tiramisu, bo jest także pozbawione mascarpone, a do tego jest mrożone 😀 Ale smakiem wcale nie odbiega od oryginału! Sprawdzi się świetnie na letnie śniadanie lub deser – zwłaszcza, że spokojnie można przygotować je dzień lub dwa wcześniej, nawet w powiększonej ilości. Spróbujecie?

MROŻONE TIRAMISU /porcja/

40B/20T/40W

– banan

– 10g płatków owsianych

– 10g ryżu dmuchanego (lub 10g płatków więcej)

– 10g mielonego siemienia lnianego

– 10g mąki kokosowej

– opakowanie Skyra lub innego naturalnego serka wysokobiałkowego

– 10g masła orzechowego

– łyżka kakao

– 10g wiórek kokosowych

– 10g gorzkiej czekolady

– łyżeczka erytrolu

– łyżeczka kawy rozpuszczalnej

– kilka kropel aromatu migdałowego lub Amaretto

Płatki owsiane, ryż, siemię i kakao zalewamy niewielką ilością ciepłej wody, wrzucamy do blendera. Dodajemy pół banana, masło orzechowe i dokładnie blendujemy. Połową powstałej masy wykładamy dno foremki – może to być niewielkie, płaskie plastikowe lub silikonowe pudełko. Teraz blendujemy ze sobą resztę banana, serek, aromat, mąkę kokosową, kawę i erytrol. Dodajemy skrojoną gorzką czekoladę i mieszamy. Masę wykładamy na płatki. Przykrywamy resztą masy kakaowej, posypujemy wiórkami. Wstawiamy na noc do zamrażalnika, jemy po kilku minutach od wyjęcia.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O nas:

Cześć! Nazywam się Anna Przebinda i zawodowo zajmuję się dietetyką oraz psychologią, naturopatią i medycyną funkcjonalną. Oprócz tego, jem bezglutenowo, ćwiczę siłowo i biegam w górach. Założyłam poradnię żywienia Z widelcem po zdrowie by pomóc innym znaleźć optymalny system żywienia. Działamy od kilkunastu miesięcy i przez ten czas udało nam się pomóc wielu osobom zrealizować ich cele: poprawę zdrowia, zmianę sylwetki, lepsze samopoczucie. Z widelcem po zdrowie to miejsce, w którym stosuje się nowoczesne zasady dietetyki, dalekie od diet 1000 kcal. Wierzymy, że jedzenie może leczyć i istnieje cienka linia pomiędzy „jeść” a „odżywiać” – tę równowagę chcemy pomóc Wam znaleźć. Na blogu znajdziesz artykułu, które – mam nadzieję – pomogą Ci zrozumieć, dlaczego Twoje ciało zachowuje się w taki sposób i co jeść, by pozostać w zdrowiu. A jeśli masz pytania – napisz do nas. Zapraszam!

Najnowsze wpisy:

Kategorie:

Popularne tagi:

Facebook

Archiwum:

Zamieszczane na tym blogu treści służą edukacji. nie mogą być traktowane jako profesjonalna porada lekarska, diagnostyka czy leczenie. każdy problem zdrowotny należy konsultować z lekarzem. autorzy mają na celu przedstawienie rzetelnych i wartościowych informacji, jednak nie biorą odpowiedzialności za sposób ich wykorzystywania.

Newsletter

© 2019 Z WIDELCEM PO ZDROWIE

Realizacja: Daniel Kozina