Loading...

Mrożone tiramisu

DIETETYK KRAKÓW PRZEPIS

Lubicie kawę? Wobec tego na pewno mieliście okazję spróbować jakiejś wersji deseru tiramisu. Dziś mam dla Was całkowicie legalną, zdrową i wysokobiałkową wersję bez cukru! W zasadzie nie wiem, czy powinnam nazywać to tiramisu, bo jest także pozbawione mascarpone, a do tego jest mrożone 😀 Ale smakiem wcale nie odbiega od oryginału! Sprawdzi się świetnie na letnie śniadanie lub deser – zwłaszcza, że spokojnie można przygotować je dzień lub dwa wcześniej, nawet w powiększonej ilości. Spróbujecie?

MROŻONE TIRAMISU /porcja/

40B/20T/40W

– banan

– 10g płatków owsianych

– 10g ryżu dmuchanego (lub 10g płatków więcej)

– 10g mielonego siemienia lnianego

– 10g mąki kokosowej

– opakowanie Skyra lub innego naturalnego serka wysokobiałkowego

– 10g masła orzechowego

– łyżka kakao

– 10g wiórek kokosowych

– 10g gorzkiej czekolady

– łyżeczka erytrolu

– łyżeczka kawy rozpuszczalnej

– kilka kropel aromatu migdałowego lub Amaretto

Płatki owsiane, ryż, siemię i kakao zalewamy niewielką ilością ciepłej wody, wrzucamy do blendera. Dodajemy pół banana, masło orzechowe i dokładnie blendujemy. Połową powstałej masy wykładamy dno foremki – może to być niewielkie, płaskie plastikowe lub silikonowe pudełko. Teraz blendujemy ze sobą resztę banana, serek, aromat, mąkę kokosową, kawę i erytrol. Dodajemy skrojoną gorzką czekoladę i mieszamy. Masę wykładamy na płatki. Przykrywamy resztą masy kakaowej, posypujemy wiórkami. Wstawiamy na noc do zamrażalnika, jemy po kilku minutach od wyjęcia.

 

Zobacz podobne

Brak komentarzy

Odpowiedz

*

Zgadzam się

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.