Preloader

Naleśniki budyniowe

Ulubione danie i dużych i małych! Naleśniki to jedno z tych dań, które doskonale smakują zarówno w wersji na słodko, jak i na słono, nadają się zarówno na śniadanie, obiad, kolację i jako deser 🙂 Czy trzeba z nich rezygnować na diecie? Absolutnie nie! Poza tym, pamiętajmy, że nie chodzi o to żeby traktować ten okres jako coś tymczasowego, a po prostu jako styl życia. Idąc tym tropem nie możemy odmawiać sobie całe życie ulubionych dań, prawda? Może nie jedzmy co drugi dzień naleśników wypełnionych Nutellą lub lodami, ale przy odrobinie fantazji i zdrowego rozsądku możemy nawet codziennie mieć je w swoim menu! Wystarczy oprzeć przepis na pełnoziarniste mące, jajach, cukier pominąć lub zastąpić ksylitolem, usmażyć je na niewielkiej ilości tłuszczu. I oczywiście zadbać o nieprzetworzone dodatki 🙂 Czy to będzie mięso i warzywa, czy tofu, strączki – pamiętajmy żeby najlepiej przygotować farsz samodzielnie, bez zbędnych polepszaczy. Zawsze też zjedzmy takie danie w towarzystwie sałatki i zrezygnujmy z sosów majonezowych na rzecz domowej salsy pomidorowej lub sosu czosnkowego na bazie jogurtu 🙂 Jeśli chodzi o słodką wersję – idealnie będzie zjeść naleśniki z twarogiem lub naturalnym serkiem białkowym (ewentualnie tofu). Dodajmy porcję owoców i orzechy, a polewę możemy zrobić z kakao. Smaczną opcją jest też nutella z awokado, na przykład z dodatkiem odżywki białkowej. Zamiast bitej śmietany możemy użyć mleczka kokosowego – wystarczy ubić je z ksylitolem i gotowe!

Dziś mam dla Was bardzo prostą i zdrową wersję naleśników – na budyniu bez cukru 🙂 Smażą się ekspresowo i idealnie nadają się na weekendowe śniadanie.

PRZEPIS /porcja/
25B/15T/60W
40g budyniu bez cukru
łyżeczka erytrytolu lub ksylitolu
jajko
60g mleka roślinnego
cynamon, szczypta soli
olej kokosowy do smażenia
100g twarożku (może być zwykły lub ziarnisty)
łyżeczka kawy rozpuszczalnej
mała gruszka (lub porcja dowolnych owoców)
łyżeczka gorzkiego kakao
Budyń, przyprawy, słodzidło mieszamy. Wbijamy jajko, dolewamy mleka do uzyskania konsystencji maślanki, dokładnie łączymy wszystko ze sobą (można też dolać wody). Na patelni rozgrzewamy olej kokosowy, odlewamy nadmiar i wylewamy porcje ciasta smażąc cienkie naleśniki. Twarożek mieszamy z cynamonem, kawą i częścią gruszki (można dosłodzić). Nadziewamy naleśniki. Kakao rozpuszczamy w małej ilości wody i polewamy całość.
Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witaj!

Nazywam się Anna Przebinda. Zawodowo jestem psycho-dietetykiem, prywatnie – fanką kawy, kotów i książek. W wolnym czasie trenuję do górskich ultramaratonów.

Anna Przebinda – ZnanyLekarz.pl

Z widelcem po zdrowie

Założyłam poradnię Z widelcem po zdrowie by pomóc innym znaleźć optymalny system żywienia. Z podopiecznymi realizujemy ich cele: poprawę zdrowia, zmianę sylwetki, lepsze samopoczucie. To miejsce, w którym stosuje się nowoczesne zasady dietetyki opartej na faktach. Wierzymy, że istnieje cienka linia pomiędzy „jeść” a „odżywiać” – tę równowagę chcemy pomóc Wam znaleźć.

Blog

Na blogu znajdziesz artykuły, które – mam nadzieję – pomogą Ci zrozumieć, dlaczego Twoje ciało zachowuje się w taki sposób i co jeść, by pozostać w zdrowiu.A jeśli masz pytania – napisz do nas.

Facebook

Najnowsze wpisy:

Archiwum:

Popularne tagi:

Z widelcem po zdrowie

Zamieszczane na tym blogu treści służą edukacji. Nie mogą być traktowane jako profesjonalna porada lekarska, diagnostyka czy leczenie. Każdy problem zdrowotny należy konsultować z lekarzem. Autorzy mają na celu przedstawienie rzetelnych i wartościowych informacji, jednak nie biorą odpowiedzialności za sposób ich wykorzystywania.

Newsletter

© 2019 Z WIDELCEM PO ZDROWIE

Realizacja: Daniel Kozina